Jumaat, 22 Oktober 2010

KULIT BUKU BARU


oleh kerana aku tak puas hati dengan kulit buku yang aku buat tak-sampai-lima-belas-minit-dan-hasil-tak-cantik-tu, (sini) maka aku cuba cipta yang lain. Dan ini ambil masa hampir setengah hari sebab aku bermula petang dan habis malam.

Bila bercakap tentang CERITA CINTA, yang ada dalam fikiran aku adalah cinta!. Jadi warnanya mestilah merah dan bermotifkan bunga atau hati.


Jadi aku guna gambar ni yang aku dah buat lama dulu. Cuma aku tambahkan perkataan “Cerita Cinta Mia Kaftiya” saja. Tapi... bentuk love tu terlalu menyerlah kan?.

Tapi sebenarnya cantik jugak...

Aku pernah guna bunga ros yang merah dan berbentuk hati tapi bagi aku agak susah nak applykan sebab bunga tu gambar sebenar jadi banyak benda yang perlu diedit.

Kemudian aku fikir, apa yang penting ialah tulisan itu. Jadi aku cuba ini..


dan ini..


juga ini. Yang tak sempat siap pun aku dah tau tak menarik.


korang tak payah cakap aku sendiri tau yang semua di atas itu tak cantik.

Dan bila bercakap soal cinta aku terfikirkan sesuatu yang ROMANTIK. Jadi aku cuba ini walaupun tak-romantik-langsung

dah la tak romantik, kebudak-budakkan pulak tu.

Tapi bila difikir-fikir balik, walaupun cerita aku semuanya tentang cinta, tapi tak jiwang.. kot. Sebab bila aku baca komen yang diterima, kebanyakannya akan cakap
“sweet”
“best dowh, tergelak-gelak, terguling-guling aku baca”
“sweet and cute”

dan dari situ aku sedar, bagi pembaca mungkin cerita aku ada unsur-unsur jenaka atau biasa-biasa je, tak romantik sangat, tak jiwang sangat. Kan pembaca??..

jadi setelah mencari idea dan menciplak serba sedikit. Maka terhasillah....

taraaa....


walaupun aku kata menciplak tadi, tapi apa yang terhasil di atas adalah apa yang telah aku usahakan, bukan copy paste dari gambar orang lain ok. Cuma ciplak idea saja. Part yang paling susah sekali nak buat adalah kertas tu. Tapi tak jadi hal sebab kertas tu aku dah buat lama dah. Cuma guna pakai.

Inilah apa yang aku nak. SIMPLE-CUTE dan sikit ROMANTIK... ker?

Aku suka, kamu suka?.

Kalau kamu suka tinggalkan saja perkataan SUKA itu di shout box atau di bawah. Dalam ruangan komen.

Terima kasih!.

Jadi sekarang kalau aku bukukan cerpen-cerpen aku dengan kulit buku seperti di atas, ada sesiapa yang nak beli tak?.

Tak nak jugak?.

Hemm.. takpe lah!..*merajuk*

10.29malam-19/10/10-trysohardtomakethis-loveit!-.

Tiada ulasan: