Jumaat, 31 Disember 2010

2010 sedang menghitung detik, menutup tirai.

haiihhh.... aku nak panggil mood menulis nih. 

sebelum 2010 menutupkan tirainya aku nak simpulkan sepanjang tahun yang berlaku. yang dah jadi lipatan sejarah. yang bakal aku tutup "buku sejarah" tu. dan aku nak buka "buku masa hadapan" yang baru untuk tahun 2011. bukunya pun dah aku beli tadi. 

jadi? mari mulakan. 

aku tak ada azam pada tahun 2010. yang ada cuma sebuah penyesalan kerana membuat keputusan terburu-buru dan terlalu mengikut kata persekitaran dan menepis kata hati. yang ada pada tahun ini cuma air mata yang kerap kali mengalir, kata-kata kesalan yang kerap terucap, kata-kata tak disengajakan yang selalu dibicarakan. perasaan celaru, risau, tak tenang dan macam-macam yang kerapkali bertandang. 

hukum alam.. biasalah.

tapi disetiap kepahitan yang datang, ada manisnya. aku takkan lupa pada kakak yang selalu memberi aku kata-kata semangatnya, pada kakak yang selalu membantu aku dalam tugasku. pada kakak-kakak yang menjadi cermin untuk aku mengenali diri aku sendiri, pada kakak-kakak yang sentiasa membawa keceriaan dan kegembiraan dikala aku dilanda kerunsingan. kakak-kakak yang sentiasa cuba untuk memahami dan saling berkongsi serta memberiku semangat dan dorongan untuk aku mengejar cita-cita yang aku impikan.
aku takkan lupa itu!.

terima kasih kawan-kawan.. korang the best kakak ever. walaupun kita yang selalu jadi mangsa bahan jenaka. tak kisahla.

satu yang pasti, tahun 2011 akan aku lakar indah-indah, agar ia akan jadi tahun paling gembira yang aku pernah alami.
azam tahun 2011?

menjadi seorang penulis, seperti yang aku impikan bertahun-tahun lepas. yang dah aku sia-siakan  kerana angan-angan mat jenin.

wish me luck ya..

untuk kali terakhir, my tears jatuh, kerana sedih dengan  tahun yang dah aku sia-siakan. dan juga untuk segala kenangan bersama the kakak-kakak. isk..isk..

Tiada ulasan: