Khamis, 23 Disember 2010

meet my pancake

keinginan untuk makan penkek memang dah lama ada. keinginan untuk membuatnya pun memang dah lama ada cuma.. tak jumpa resepi dan tak yakin. sebenarnya dalam buku resepi mak tu ada je resepi nak buat pancake, tapi aku tak pernah cuba buat pun.

dan pagi tadi, saja la google cari resepi wafle dengan pancake dan terjumpa resepi mudah dan ringkas. kebetulan pula mak tak ada kat rumah petang tadi, sharp pukul empat terus on laptop, tengok balik resepi tadi. dan buat dengan pantasnya.!! huishh..

sangat pantas, sebab tak mau mak balik dan tengok aku masih terkial-kial di dapur  tak mahu!!!.. aku mahu mak balik tengok, tengok dah ada makanan atas meja. yeah.. begitu.


kalau ikut resepi asal sepatutnya begini, tapi aku buat begitu. resepi asal sepatutnya telurnya dua biji, tapi aku buat sebiji je. resepi asal sepatutnya guna susu segar tapi aku guna santan je. those and that finally siap jugak.

wanna see??

here my pancake..

 kalau nak resepi boleh klik kat myresipi bukan setakat resepi pancake, macam-macam resepi ada. tapi kalau yang aku baru buat tadi, aku rujuk resepi yang INI.

kerana terlalu teruja, aku ambil beberapa gambar tambahan lagi. sebenarnya dah tak tahan nak makan tapi nak tunggu mak balik bawa peanut butter dulu. jadi ambil gambar je la.

tapii.. sebab dah tak tahan sangat. aku dengan ika makan dulu cicah dengan madu!. ermm.. yummy. sendiri masak memang la sedap :p



lepas ni makanan ni pastilah akan jadi salah satu makanan aku dikala kebosanan. (kalau bosan aku suka makan, kalau nak makan kena masak dulu kan?)

jadi untuk kamu semua selamat mencuba!.












1 ulasan:

Cik Eka berkata...

kalau buat dengan susu lagi sedap mia...gebu jer......

hehehe..try lah..guna susu full cream ducth lady....