Ahad, 13 November 2011

What Happen on my 11.11.11 day??




The day that everyone keep talking about it has passed! Yes, 11.11.11 yang kononnya tarikh yang sangat cantik dan perlu diisi dengan perkara-perkara istimewa untuk diingati telah berlalu. Yang paling penting, here is the new Mariyatul Kaftiyah yang dah cukup umur 22 tahun, dah sepatutnya berfikiran lebih matang dan moving forward for life. For surelah kan...

Kesinambungan daripada entry aku sebelum ini My wishlish on 11.11.11, aku nak senaraikan some perkara yang mungkin tercapai, tapi like i said before.. bukan semuanya akan aku dapat kan..


The things happen on my supposed-to-be bestday


Aku tidur awal, tapi bukan tidur pukul 10 malam dan bangun balik sebelum pukul 12. No, tapi tidur beberapa minit sebelum pukul 12 sebab aku dah penat sangat dan aku tak terasa nak countdown untuk the tarikh special coming pun. 

Btw, aku bakar kek pandan untuk ika bawak balik U esoknya and sekaligus menunjukkan yang aku berjaya untuk bakar kek aku sendiri pada malam sebelum hari lahir aku, tercapailah satu wish kan... hahahah.. :p


Wake up in the morning and whispering, "oh, this the day!" cepat-cepat bangun, mandi dan siap-siap sebelum duduk depan laptop bukak facebook dan terpandang gambar kek indulgence sambil sikat rambut. Oh my... Afiqah Airil wish sekali dengan kek Coklat indulgence lah.. Sekarang aku percaya, "seronok rupanya ada peminat" aku cakap kat ika. Tapi yang sebenarnya, aku tak pernah ada peminat, dia cuma peminat Iman Harraz, aku tumpang sekaki jer.. hahahah..  :P


Reading all the wishes dengan senyuman yang melebar sampai ke telinga dan cuba untuk balas semua wishes walaupun aku dah terasa macam termengah-mengah nak reply yang seterusnya. Serius, seronok! Macamnya aku tak pernah kena wish kat facebook dan macamnya orang lain tak pernah dapat wishes on their birhday kannn...

Sekurang-kurangnya baca semua ucapan itu berjaya buat aku tersenyum sampai di tempat kerja. So.. niat aku untuk tidak badmood untuk satu hari itu dikira berjayalah kan.. thanks Allah.


Akak call masa aku kat tempat kerja, katanya..

Akak : Happy birthday! Weh, sambut ar birthday kau.
Aku : Blur, Sambut? Siapa yang nak sambut?
Akak : Kau lah, ala beli kek lepas tu tulis atas tu happy birthday ke apa ke, 11.11.11, buat kenangan. Lepas tu ambil gambar, boleh letak kat blog kau..
Aku : *Thinking, Dalam hati macam, ha'ah la.. tapi* Ala.... nak beli kat mana? Sempat ke nak tempah? 
Akak : Sempat, buat atas tu hitam je, bagi nampak tulisan tu.
Aku : *Eksited tetiba.* Ala... kau tak balik kan?
Akak : Tak, balik lenggong 
Aku : *kecewa* Ha.. oklah

Lepas tu dah macam ala, nak beli ke tak nak? Dah la tu aku sendiri kena beli kek sendiri, kena bayar sendiri, semua kena buat sendiri. Tak pernah seumur hidup aku buat. At last. aku call kak leng suruh dia tolong tempahkan, padahal kalau aku nak tempah sendiri pun boleh, jalan kaki tak sampai lima minit jer ke kedai kek tu. hahahah... malu beb. Tapi balik tu tetap aku yang kena ambik. Alkisahnya, kek tu tak seperti yang aku harapkan, tak nampak pun tulisan dia... huuu... hancur punah angan-angan aku.. huuu.. sedih. 

Akak, kau kena jugak belanja chocolate indulgence cake sebagai ganti!. huhu :p



Hadiah, rasanya first time aku dapat hadiah untuk birthday aku kot??? Rasanyalah, thanks to ika, sebab akhirnya dia bagi jugak hadiah untuk aku, tapi bukan diletak atas katil tapi dalam almari. Eceh, balik kerja, masuk bilik, konon nak simpan barang dalam tu tetiba nampak ada bungkusan hadiah. Surpriselah konon kan? 

maaf, almari bersepah. Ika buat! Aku dah kemas dah ari tu,...

Aku tak terus bukak sebab aku tak teruja nak tahu pun isi dalamnya, then i keep thinking, apa agaknya ika nak bagi eh.. fikir punya fikir punya. Hah.. aku tau, then bila bukak betul macam yang aku fikirkan. U know what, aku memang dah lama nak benda ni sebab aku nak isi semua manik-manik aku, tapi aku tak beli sebab aku dah jarang keluar shopping dan bila keluar pun aku tak ingat nak cari, aku asyik mengeluh je kat ika, "lupa lagi lah nak cari beg tu.." atau "Kalau pergi lambak, ingatkan aku nak cari beg tu tau" tapi aku tak ingat, dia pun tak ingat. Rupanya sebab aku akan dapat free.. hohohoo..


Ok, sekarang nak bangga kejap sebab dapat adik yang pandai fulfill her sister wishes.  p/s : Tapi kenapa pink? Sebab blog aku pink?? *Oh..oh.. tak boleh merungut. Dah kata hadiah kan..*



So, itu dia.. wishlist yang tercapai tapi tak ikut turutan. Aku sepatutnya post lebih awal untuk entry ni macam yang orang lain buat tapi sebab aku sibuk esoknya dan tak larat nak mengadap notebook lama-lama, so terlambatlah sikit... huhu..


Nak wish happy belated birthday untuk mereka-mereka yang sama birthday dengan aku.

Cunniey (Cousin. Aku baru perasan yang birthday cunniey sama dengan aku, tapi dia lahir setahun lebih awal dari aku. huhu..) 

Lia (member ilp. Aku nak wish kat wall lia hari tu tapi dia dah wish dulu, hahaha..) 

Adik kepada mimi (membe sekolah, sebab masa nak ambil kek tu jumpa mimi yang nak ambik kek untuk adik dia jugak. Hakhak.. thanks mimi wish depan-depan padahal masa tu aku harap yang kau tak tau hari tu birthday aku.. hehe *sebab aku malu nak ambik kek sendiri*)

kakak kepada alfa syamimi (Yang komen kata kakak dia punya birthday 11.11.1991  ^__^ ) dan,

Azrijohan (blogger yang buat segmen meriahnya segmen 11.11.11, dan aku join >_<) 


p/s : Ada satu lagi hasrat belum tercapai iaitu aku nak jalan-jalan kat shopping mall puas-puas, nak duduk lama-lama dalam kedai buku dan baca setiap satu tajuk dan sinopsis setiap buku untuk cari sekurang-kurangnya satu buku ilmiah terbaik, untuk aku beli. 

Nak peningkan kepala pilih tempat makan mana yang paling wajar dan berpatutan untuk makan tengahari. 

Nak duduk diam-diam sambil makan mcflurry oreo dan perhatikan orang-orang sekeliling sebab aku rasa macam dah lama sangat aku asyik terkurung dalam bilik, dalam rumah dan dalam kedai. 

Nak masuk setiap shoplot, survey harga barang, survey barang-barang baru, survey setiap benda yang dijual sebab mungkin dengan cara itu aku akan dapat idea yang lebih segar bugar. Mungkin.

Dan semestinya nak keluar tu dengan orang yang takkan ajak aku balik awal dan takkan bosan untuk temankan aku selama sehari tu. 

8 ulasan:

afiqah airil berkata...

eh sapa kata saya peminat Iman Harraz?
saya peminat Irin laa. Hehehe...peminat akak juga!
>.< hik. saya seronok bila akak cakap akak gembira. :)

mia kaftiya berkata...

eh, bukan peminat harraz ye? gegeee..
>__< hakhak.. akak sangat gembira. lagi 'gembira'kalau fiqa hantar kek betul2. hohohooo..

melampau!. -__-

Zul Fattah berkata...

happy bestday.. Tahniah yup..

arasnieryie@1995 berkata...

laaa,betday ko ke ritu?..tahniah arr,smoga ko cun n vogue slalu!!..god bless uuuuuu...

mia kaftiya berkata...

Fattah : Thanks ya. huhuu.. >__<

Ara : yes ara, 11/11/11 is my birthday! hehe. wah, cun n vogue tak boleh blahhhh.. thanks!. hehe

ieka hafika berkata...

kenape pink ?? sebab tak biru laaa .. haha ..
udah .. udah .. jangan banyak songeh .. =p

azri johan berkata...

happy belated birthday jugakkk :D
birthday kita sama

RinsyaRyc berkata...

o em ji..


heppi belated beday kak!best nye dpt hadiah~ & KEK!