Jumaat, 31 Ogos 2012

For those of you who know them


            

Aku teringat dulu ada seorang kawan lelaki aku ni masa kat ILP yang suka peluk tiang koridor dan tersengih-sengih macam kerang busuk bila nampak aku, lepas tu dok panggil entah marya, entah maya bila aku lalu kat sebelah dia. Kesengauan dia buat aku keliru. Hahaha.. ;P

            Teringat dia pernah belanja makan aiskrim sebatang seorang untuk aku dengan lagi dua orang kawan perempuan aku dan tolong kirimkan salam aku pada seorang budak lelaki yang aku-tak-minat-pun-tapi-kenal-gitu-gitu-jer yang kebetulan ada kat dalam kiosk masa tu.

            Teringat yang dia tolong ambilkan gambar sorang budak lelaki lain yang aku suka masa kat dalam dewan kuliah waktu ada event-apa-entah-tak-ingat padahal aku tak suruh pun, O__o

            Teringat yang dia yang bagi nombor telefon budak lelaki sama yang dia tolong ambilkan gambar tu dan suruh aku mesej budak tu and like seriously, memang aku takkan tebalkan muka untuk buat kerja memalukan itulah kan, ;-P

            Teringat yang dia suka tersengih-sengih macam kerang busuk sambil panggil ‘maya’ kat mana-mana we bumped..

            Teringat pada satu malam di hari jadiku, untuk memanfaatkan free call yang maxis bagi, aku pun call lah dia bersilih ganti dengan call kawan baik kat kampung, call mak, call akak dan tak lupa bagi roommate pinjam untuk call abang angkat dia >__<  lepas tu sambil sembang-sembang dengan kawan perempuan kat kampung tiba-tiba dia mintak tolong aku carikan someone untuk dia, (aku tau waktu tu dia cuma main-main, sama macam aku suka suruh anybody carikan pak we untuk aku) tapi sebab aku anggap ianya serius, jadi aku cadangkan kawan perempuan kat kampung tu untuk berkenalan dengan kawan lelaki yang suka sengih-macam-kerang-busuk kat ilp ni.


            Teringat yang kawan lelaki ni kata ok dan aku send nombor kawan-perempuan kat kampung dan sejak itu mereka berbalas-balas sms, dan seterusnya yang aku sendiri pun tak berapa nak ambil tahu dan..

            Setelah sekian lama, akhirnya aku dengar berita gembira dari mereka.

            Well, aku bukan matchmaker, malah tak pernah terlintas untuk jadi seperti itu, tapi kebetulan yang tak disengajakan itu, yang Allah panjangkan jodoh buat mereka ini, buat aku rasa… gembira.


Happy for them!
            


Zeriousssly, rasa macam baru semalam aku cakap kat todak, aku ada kawan yang sedang mencari kawan, dan aku tak fikir orang lain lagi selain kau, kau ok x? (dialog asal dah tak ada dalam memori simpanan otak)

>__<

2 ulasan:

hanna aleeya berkata...

akak, bila nak kahwin?

Rosiela Roslan berkata...

la todak ne kawen dengan kawan ko ke?? geram betul aku dengan burn ne.. xpe2 nnt die aku comment die cukup2.. jeyha kawen die x g...