Jumaat, 17 Ogos 2012

Happy Hari Raya and.. i forgive you..

Selalu bila raya orang selalu wish selamat dan minta maaf, tapi lepas minta maaf buat balik dosa yang sama dan tunggu sampai raya seterusnya baru nak minta maaf balik, padahal sehari sebelum raya pun dah buat salah pada orang sekeliling, tak minta maaf pun? 

Jadi.. oleh sebab itu, apa kata kita buat pembaharuan, sebelum kau minta maaf kat orang lain apa kata kau maafkan orang lain dulu. Jadi, bagi korang yang mengenali aku sebagai Mariyatul Kaftiyah mahupun mia kaftiya, kalau mungkin korang ada terbuat salah dengan aku, terkutuk, terbenci aku secara tak sengaja, tercemburu dengan aku dalam tak sedar lalu mendatangkan dosa di atas segala perkara yang tak disengajakan itu, aku maafkan. ;) 


Jadi boleh tak korang maafkan aku walaupun korang mungkin tak sedar aku pernah terbuat sesuatu yang korang tak tau. Aku  mungkin pernah bercakap sesuatu tentang korang dibelakang dan secara tak sengaja ianya dah jadi satu umpatan. Aku pernah mengeluh tentang kerenah korang, aku pernah cemburukan korang atau apa saja yang aku mungkin pernah cakap, tulis dan perbuatan aku yang mengguris hati korang, aku minta maaf.okeh?


Oh ya, kalau korang memang orang perak, dalam perjalanan ke perak, tersinggah di perak jangan lupa singgah rumah aku kat sungkai. Kalau ikut highway mesti nampak punya signboard SUNGKAI tu. (ehem.. bukan sungkai = berbuka ya kawan-kawan sabah/sarawak. hahahaha.. kalau ika tak bagitau orang sabah/sarawak panggil berbuka tu "sungkai" sebab kawan dia orang sabah, mungkin sampai sekaranglah aku terpinga-pinga asyik baca status harraz's lovers yang asyik sebut sungkai je, hakhakhak.. serius kelakar! ;p)

cepat pm aku kat facebook kalau korang memang dah plan nak datang perak, boleh mintak alamat dengan no  tepon, pintu rumah teman sentiasa terbuka menantikan kehadiran anda sekalian walaupun bukan rumah terbuka. >__<




Selamat Hari Raya Aidilfitri... p/s : adik-adik boleh kumpul duit raya banyak-banyak lepas tu nanti boleh beli buku Kisah Hati kak mia! eh, eh.. ;-p

Tiada ulasan: