Sabtu, 20 Disember 2014

susur galur keturunan

Assalamualaikum,

Do you miss meeee???

No?

K. -__-



Wah dah lama tak update blog yang pembuka kata bermula dengan dialog macam bercakap dengan silent readers padahal rasa macam bercakap dengan diri sendiri je. ;p i tak rindu my blog pun tapi i update jugak sebab i takut kalau ada orang rindu nak baca blog i. Wah! *ayat perasan* lepas tu asyik bukak blog i hari-hari dan berharap i update something kat sini?? O__o

k. cukup dengan ayat pemedih mata tu.


btw, ahad minggu lepas ada family gathering, memang buat family day setiap tahun pada bulan 12, tapi ini cuma untuk keturunan Ban + Hendun je (Atok opah). Kalau untuk keturunan Bisah + Lebai salleh (nenek moyang) buat setiap dua tahun sekali, dan aku tak pernah update tentang family day tu kat blog pun.

Family day tahun ni meriah dengan ramainya orang sebab ada jemputan untuk saudara-saudara jauh jugak yang aku tau aku dengan cia sedara, tapi tak tau sedara yang cemana, aku pun tau yang aku dengan ida ada kena mengena, tapi tak tau kena mengena celah mana, jadi bila diorang dijemput untuk family day tahun ni, barulah aku tau sikit-sikit susur galur keturunan ida dengan cia (kawan masa sekolah) dan aku tu berkait belah mana. Tapi ida dengan cia tak ada masa tu, parent korang je datang weh, why you no come?

Itulah yang bagusnya dengan hari keluarga! *thumbs up pada pengasasnya. You know who you are*


Tapi dalam ramainya orang masih rasa sunyi sebab.. sebab.. ada cousins yang tak balik. I tak ada geng! Nak mandi sungai pun tak ada mood, nak ambil gambar pun tak ada motip, dah tu duduk diam-diam dan enjoy tak enjoy jelah.

#Nota : Gambar tak ikut turutan dan kredit photos to syafiq dan my sony.



kebasahan lepas terjun sungai. sharp 4.30 petang bila majlis dah selesai, hujan pun turun renyai-renyai.. oh ya, event take place kat dusun.



aku suka suasana bila semuaaaa orang balik, lalu kampung ini jadi penuh dengan manusia dan.. kereta! Lepas tu bila semua orang pun pulang semula ke rumah masing-masing kampung jadi sunyi balik. ;(




bbq + sup tulang time!.


me, wearing seluar batik. nanti kalau aku buat bisness seluar batik, ada orang nak beli tak? Serius ni! 





i love candid photo, but the 'problemo' with me aku pantang nampak kamera. Muka nurul bukti candid yang sebenar. Ekekeke..


Okey, lagi sekali. Peace!




Generasi ban hendun (mak bapak abah)


K, tu je nak cerita. Dah lepas rindu dah? Ekekek.. ;p

Tiada ulasan: